אנא סובבו את הטלפון שלכם.

שירות ואחריות
למעלה מ-40 שנה

באנר שירות ואחריות למעלה מ-40 שנה
מגזין שריג

הכי חלב שיש – חוגגים עם מתכונים חלביים קלים לשבועות

מחפשים דרך להרים את שולחן החג שלכם השנה עם המתכונים החלביים הכי מוצלחים שיש? בואו לקרוא מה הכנו לכם...
מחפשים דרך להרים את שולחן החג שלכם השנה עם המתכונים החלביים הכי מוצלחים שיש? בואו לקרוא מה הכנו לכם...

חג שבועות הוא אחד החגים החשובים ביותר ביהדות, הוא אחד משלושת הרגלים, מסיים את ספירת העומר, מתחיל את עונת הביכורים וכמובן מסמל את מתן התורה. אבל אם להיות כנים, לצד כל ההיבטים החשובים הללו – הוא בעיקר אחד החגים הכי טעימים שיש לנו! בחג הזה אנחנו נהנים מהשפע העשיר שלארץ זבת החלב והדבש שלנו יש להציע, ומציפים את שולחן החג במאכלים חלביים מפנקים ועשירים במיוחד. אם גם לכם מתחשק להפוך את שולחן החג שלכם לאקסטרה מיוחד השנה, אספנו עבורכם 3 מתכונים, הכי חלביים וגבינתיים שיש, שבינינו, כנראה ילוו אתכם לאורך כל השנה ולא רק בחג.

עוגת גבינה אישית

אין להכחיש שהמאכל המסורתי של חג השבועות הוא כנראה עוגת הגבינה, אך יש שיאמרו שפרוסה של עוגת גבינה מהווה קינוח מעט כבד לאחר ארוחה חלבית מלאה. לכן, הפעם הבאנו לכם את עוגת הגבינה המנצחת (תסמכו עלינו, אתם כבר לא תכינו אף גרסה אחרת), במתכון לכוסות אישיות. הכוסות האישיות גם נראות ממש מעולה על השולחן, וגם ממש כיפיות וקלילות לאכילה.

מה צריכים?

לבסיס:

  • 2 כוסות קמח תופח
  • 2 חלמוני ביצה
  • שקית סוכר וניל
  • 100 ג’ חמאה
  • רבע כוס סוכר

למלית:

  • 500 ג’ גבינה לבנה 5 או 9 אחוזי שומן
  • שקית סוכר וניל
  • חצי כוס סוכר
  • מיכל שמנת מתוקה (250 ג’)

מכניסים את כל חומרי הבצק אל המיקסר (או למעבד מזון) ומעבדים במהירות בינונית עד  לקבלת בצק חלק. מניחים את הבצק בתוך תבנית גדולה ומשטחים אותו. לא צריך לדאוג לצורה כי מפוררים את הכל לאחר האפייה. אופים ב-180 מעלות עד שהבצק אפוי כולו ושחום לחלוטין. כשהבצק יוצא החוצה חם, מתחילים לפרק אותו עם מזלג, כאשר את חציו משאירים בגושי די גדולים ואת חציו מפוררים באופן עדין יותר. נותנים לפירורים להתקרר כליל.

בקערה מערבבים את הגבינה, סוכר הווניל והסוכר הרגיל. מקציפים את השמנת המתוקה במיקסר עם כף סוכר נוספת ואז מקפלים בעדינות את השמנת המוקצפת עם תערובת הגבינה.

לוקחים כוסות אישיות בגודל הרצוי. בתחתית הכוס מניחים פירורים גדולים יותר, עם כף או שקית זילוף מניחים ממלית הגבינה מעל הפירורים, כמעט עד לגובה הכוס. עם כפית מפזרים מלמעלה מהפירורים הדקים יותר ומכניסים למקרר לשעתיים להתייצבות לפני האכילה.

עוגת גבינה לשבועות

מאק אנד צ’יז

כנראה שאין הרבה מאיתנו שלא שמעו על המנה האמריקאית האייקונית הזו אבל לא כולם יודעים כמה קל ופשוט להכין אותה בבית, ולהפוך אותה להכי לישראלית שיש עם שפע גבינות טעימות.

מה צריכים?

  • חבילת פסטה חלולה מבושלת לפי ההוראות – פנה, ריגאטוני וכו’
  • 50 ג’ חמאה
  • כף גדושה קמח
  • כוס וחצי חלב
  • תבלינים: מלח, פלפל, אגוז מוסקט
  • 200-300 ג’ גבינות קשות מגורדות – צהובה, מוצרלה, צ’דר, פרמזן, קשקבל, גאודה

מבשלים את הפסטה לפי ההוראות ומניחים בצד. בסיר גדול ממיסים את החמאה ומוסיפים לה כף קמח. טורפים היטב ליצירת רביכה ומתחילים למזוג את החלב פנימה, רבע כוס כל פעם. טורפים היטב אחרי כל הוספה של חלב להטמעתו. לאחר שמתקבל נוזל סמיך מעט (אך לא מדי, תוסיפו עוד חלב אם צריך), מתחילים להוסיף את התבלינים ואת הגבינות. כמות הגבינה תלויה בכם ובכמה גבינתי תרצו את המאפה (אנחנו דוגלים בכמה שיותר – יותר טוב!), מערבבים וממיסים את התערובת עד לקבל רוטב גבינתי וסמיך.

מוסיפים את הפסטה המוכנה ומערבבים היטב עד שכל הפסטה מצופה. לוקחים תבנית גדולה ושופכים את הפסטה המבושלת לתוכה.

להכנת הקראמבל מכניסים 30 ג’ חמאה ו-3 כפות של פירורי לחם ומניחים במיקסר. מעבדים עד לקבלת פירורים חמאתיים ונהדרים, כאשר כל החמאה והפירורים התאחדו. מפזרים אותם בנדיבות רבה מעל הפסטה בתבנית ומכניסים לתנור שחומם מראש ל-200 מעלות. נותנים לכל המאפה להשחים לאט, בערך 20 דקות, עד שהפירורים מלמעלה קראנצ’ים ושחומים, מוציאים ומגישים חם!

מאק אנד צ'יז

חמאת שום ביתית

ולבסוף, הפריט שאף שולחן חג שבועות לא שלם בלעדיו – חמאה. אבל לא סתם, חמאת שום שאתם מכינים לבד בבית, הכי טרי שיש.

מה צריכים?

  • 2 מיכלים של שמנת מתוקה (סה”כ – 500 ג’)
  • קורט מלח
  • שתי שיני שום כתושות (אפשר יותר או פחות, לפי טעמכם)
  • עשבי תיבול קצוצים דק

את השמנת המתוקה והקרה מניחים במיקסר ומתחילים להקציף, כאילו אנחנו עושים קצפת רגילה. בניגוד לקצפת, אנחנו מנסים “לשבור” את השמנת, כדי להגיע למרקם של חמאה ולכן מקציפים למשך כמה דקות ארוכות. לאט לאט תראו איך השמנת מתפרקת ומתחילה להפוך לגושית ופתאום ברגע אחד היא הופכת לגוש חמאה כאשר נוזלים רבים נפרדים ונשארים בתחתית קערת המיקסר.

לוקחים את גוש החמאה שיצא לנו ומניחים בתוך מסננת, ומעבירים אותו תחת מים קרים כדי לשטוף אותו משאריות נוזל, אפשר אפילו טיפה לסחוט אותו.

לאחר שהוא שטוף ונקי, מניחים אותו בקערה, מוסיפים קורט מלח, את עשבי התיבול ואת שיני השום הכתושות ומערבבים היטב. אוספים את החמאה המוכנה לגוש בתוך נייר אפייה ושומרים במקרר. אנחנו ממליצים על מריחה טובה של חמאה טרייה על לחם שיצא מהתנור – זה יעשה לכם את השבועות הכי שמח שיש!

חמאת שום ביתית

המתכונים שלנו

שריג אלקטריק

תודה! הפרטים נקלטו בהצלחה

אפשר להציע לכם חברות?

הירשמו עכשיו למועדון שלנו ותיהנו
מ-5% הנחה על כל מוצרי שריג!

* ללא כפל מבצעים והנחות אשר קיימים באתר