אנא סובבו את הטלפון שלכם.

שירות ואחריות
למעלה מ-40 שנה

באנר שירות ואחריות למעלה מ-40 שנה
מגזין שריג

מתכון – איך להכין לחם ביתי כמו אלופים?

רוב האנשים מעט חוששים להתחיל לאפות לחם בעצמם, אבל בניגוד למה שאתם אולי חושבים, אתם ממש לא צריכים אופה לחם מקצועי כדי להשיג תוצאות מעולות. לא ניתן להכחיש שלחם חם וטרי שיוצא מהתנור זו אחת ההנאות הגדולות בחיים וכדי להשיג אותה, כל מה שאתם צריכים זה רק קצת רצון וקצת זמן. אז קדימה, מתחילים!
רוב האנשים מעט חוששים להתחיל לאפות לחם בעצמם, אבל בניגוד למה שאתם אולי חושבים, אתם ממש לא צריכים אופה לחם מקצועי כדי להשיג תוצאות מעולות. לא ניתן להכחיש שלחם חם וטרי שיוצא מהתנור זו אחת ההנאות הגדולות בחיים וכדי להשיג אותה, כל מה שאתם צריכים זה רק קצת רצון וקצת זמן. אז קדימה, מתחילים!

1. החליפו את השמרים שאתם קונים בחנות במחמצת ביתית איכותית

נסו ליצור בבית מחמצת לבד, כתחליף לשמרים אותם אתם נוהגים לקנות בחנות, כדי לקבל לחם מאד מסורתי, בדיוק כמו שאבותינו היו מכינים, לפני המצאת השמרים התעשייתיים. עם השמרים הקנויים, לא באמת תצליחו להגיע לאותה רמת תפיחה, לאותו מרקם, ובטח לא לאותו הטעם. זה נשמע לכם מסובך? מבטיחים שזה ממש לא. כל מה שאתם צריכים זה לערבב כמות שווה של קמח ומים, למשל 50 ג’ קמח פלוס 50 ג’ מים בתוך צנצנת גדולה, לכסות ולתת לזה לשבת כמה ימים. עם קצת סבלנות תוכלו להכין לחם ביתי אגדי!

2. קמחו בעדינות

כדי להבטיח מרקם אידיאלי לבצק, אתם צריכים להיות מאד זהירים עם כמות הקמח בה אתם משתמשים. אם אתם לא מצליחים לעצב את הבצק לכדי כדור חלק, רוב הסיכויים שהבצק יבש מדי, אז אנו ממליצים להוסיף טיפה של מים בכדי להוסיף לו לחות וגמישות. התערובת צריכה להיות דביקה אך יציבה, כך שכשתתחילו ללוש אותה, היא מתחברת היטב ולא נפרדת מעצמה בעת האפייה. אנחנו יודעים שזה קשה לעמוד בפיתוי להוסיף עוד ועוד קמח בזמן הלישה כדי שהבצק לא ידבק, במיוחד כאשר אתם רק עושים את צעדיכם הראשונים בעולם אפיית הלחמים, ואתם לא ממש בטוחים איך הבצק אמור להראות ולהתנהג. אנו מציעים להשתמש בכמויות קטנות של חמאה, שמן זית או אפילו מים בעת התפחת הבצק, משום ששינוי כמויות הקמח במתכון יכול ממש להשפיע על התוצאה הסופית.

3. לושו עם וו לישה

הלישה היא אחד מהחלקים הכי חשובים בעת הכנת הלחם, אם לא החשוב ביותר. היא עוזרת לפיתוח הגלוטן (סוג של חלבון) מה שיבטיח בצק אלסטי וגמיש. לישה מסורתית בידיים יכולה להיות די מעייפת, במיוחד אם פספסתם אימון או שניים בחדר הכושר ואין לכם המון כוח בידיים. המיקסר הוא פתרון מעולה. לאחר שכל המרכיבים מעורבבים יחדיו, חברו את וו הלישה אל המיקסר מסדרת ROSE GOLD, התחילו במהירות נמוכה תחילה והשתמשו במכסה המיקסר השקוף למניעת התזות והמשיכו במהירות ותנו למכשיר לעשות את כל העבודה. הבצק מוכן להתפחה כאשר הוא חלק לגמרי וממש מעט דביק למגע.
המיקסרים מסדרת ROSE GOLD בעלי מנוע רב עוצמה וקערת נירוסטה גדולה שיאפשרו לכם להכין כמויות גדולות יחסית של בצק.

מיקסר morphy richards

4. תנו לבצק את הזמן שלו לתפוח

התפחה מאפשרת לבצק לגדול וזה תהליך שלוקח זמן. תוכלו להעביר את הזמן בקניות או בקפה עם חברה. לפני שתצאו לטיול, ודאו כי הבצק שלכם מונח בקערה גדולה ושיש לו המון מקום בקערה לתפוח ולגדול, כסו אותו עם ניילון נצמד או עם מגבת מטבח לחה, מצאו מקום חמים בבית, בו אין רוחות, ותנו לבצק לעלות להנאתו, לפחות שעה אחת. במתכון אותו תבחרו להכין בטוח תמצאו את זמני ההתפחה הרצויים לסוג הבצק, אז עקבו אחר ההוראות בדייקנות, וזכרו, שבאופן אידיאלי, בלי קשר לכמה זמן עבר, בצק שתפח טוב הוא בצק שהכפיל את גודלו המקורי.

5. מחפשים דרך קלה יותר?

אם אתם ממש מתקשים לאפות בעצמכם יש לנו פתרון מושלם בשבילכם. הכנת לחם באופה לחם דיגיטלי!
באחד מאופי הלחם הדיגיטליים שלנו אפשר להכין מגוון סוגי לחמים שונים: לחם לבן , חיטה מלאה ולחמים מיוחדים עם תוספות וגם, ריבות ועוגות בטעמים שונים. פשוט מכניסים את כל המרכיבים, האופה לש, מתפיח ואופה ואפשר לתזמן את האפייה עד 13 שעות מראש ולקבל לחם חם וטרי בבוקר.

אופה לחם morphy richards

המתכונים שלנו

שריג אלקטריק

תודה! הפרטים נקלטו בהצלחה

אפשר להציע לכם חברות?

הירשמו עכשיו למועדון שלנו ותיהנו
מ-5% הנחה על כל מוצרי שריג!

* ללא כפל מבצעים והנחות אשר קיימים באתר