אנא סובבו את הטלפון שלכם.

שירות ואחריות
למעלה מ-40 שנה

באנר שירות ואחריות למעלה מ-40 שנה
מגזין שריג

חוגגים יום העצמאות בלי גינה או מרפסת עם הנינג’ה גריל

גם אתם רוצים להיות חלק ממסורת המנגלים של יום העצמאות אבל אין לכם חלל חיצוני להדליק בו את הפחמים בחופשיות? אפשר גם אחרת!
גם אתם רוצים להיות חלק ממסורת המנגלים של יום העצמאות אבל אין לכם חלל חיצוני להדליק בו את הפחמים בחופשיות? אפשר גם אחרת!

נדמה כי לכל יום חג במדינת ישראל יש את המסורת שלו; חלקן מסורות דתיות שנמשכות כבר מאות ואלפי שנים, וחלקן מסורות מודרניות יחסית שהשתרשו בעשורים האחרונים. כך או כך, המסורות הללו טבועות בנו כחלק מעם ישראל. אחת מן המסורות הללו קשורה לדרך בה אנו חוגגים את עצמאותנו כעם – באכילת בשר. נשמע מעט מוזר, יש שיאמרו, אבל כמעט אין מי שלא מחכה לצהריי יום העצמאות כדי להעמיס פחמים על המנגל ולהתחיל לנפנף, תוך כדי שדגל ישראל מהחלון מתנופף לו גם הוא ברוח האביבית.

אם גם אתם מאד רוצים להיות חלק מהמסורת החשובה הזו, אבל לא התברכתם בדירה עם גינה או מרפסת, אל חשש. כל מה שאתם צריכים זה את הנינג’ה גריל, שמאפשר לכם לצלות בשרים בתוך הבית, עם מעט או בלי שמן, בלי עשן ועם טעם מעולה, וכמובן, את המתכונים שנציג בפניכם עכשיו!

 

קלאסיקה במיטבה – חציל קלוי עם טחינה

כל ארוחת בשרים ישראלית הגונה כנראה תתחיל עם מגוון של סלטים, ואין יותר קלאסי מחציל קלוי עם טחינה, וזה לוקח רק כמה דקות, כאשר במקום לקלות אותו על המנגל, אתם קולים אותו בנינג’ה גריל.

 

איך מכינים?

לוקחים חציל וחותכים אותו לחצי, לאורכו. מפעילים את המכשיר על תוכנית גריל בטמפרטורת HIGH ומניחים את החציל כאשר הצד של הקליפה כלפי מטה והצד החצוי כלפי מעלה. מורחים על החציל מעט שמן זית, סוגרים את המכשיר ונותנים לו להתחמם (עם החציל בפנים), קולים אותו במשך 10 דקות. אם החציל עוד לא לגמרי מוכן, מורידים את הטמפרטורה ונותנים לו עוד כמה דקות לרכות מלאה.

ניתן להגיש את החציל כך על צלחת, כאשר אתם מגרדים מעט מן התוכן, מוזגים טחינה מעל ומקשטים במעט פטרוזיליה קצוצה. אפשרות נוספת היא לגרד את כל תוכן החציל אל קערת מעבד מזון, להוסיף 2 שיני שום, מיץ מחצי לימון, כמה כפות של טחינה גולמית וכמה גבעולי פטרוזיליה ומעבדים למרקם גס אך אחיד. מתקנים תיבול של מלח פלפל ומגישים.

כדאי לנגב הכל – פיתה ביתית

נכון, קל מאד לקפוץ למאפיה ולקנות עשיריית פיתות מוכנה ולגמור סיפור, אבל אנחנו לא רק בעניין של קל אלא גם בעניין של טעים, ותסמכו עלינו – אין יותר טעים מפיתה ביתית, טרייה, שהרגע יצאה ממכשיר הגריל, חמה, לוהטת, עם כיס מושלם שרק מחכה שתמלאו אותה בכל טוב בשרים וסלטים. אחרי שתטעמו, אתם ממש לא תקנו פיתות במאפייה יותר!

 

איך מכינים?

אל תוך קערת המיקסר מכניסים 500 ג’ קמח (אפשר גם חצי לבן וחצי כוסמין או חיטה מלאה), כף שמרים, כף סוכר. מוסיפים 300 ג’ מים פושרים ולשים במשך כמה דקות עד שמתקבל בצק אחיד וחלק. מוסיפים כפית שטוחה של מלח ומערבלים לאיחוד. מניחים בקערה, מכסים בניילון נצמד ומגבת מעל ונותנים מנוחה של שעה. אחרי שעה מחלקים את הבצק ל-10-12 כדורים, כאשר כל כדור שוקל בערך 80 ג’ (אפשר גם למדוד עם העין), ומניחים כל כדור בצד, מכוסים במגבת. על משטח מקומח לוקחים כל כדור ומרדדים דק. מכניסים כל פיתה אל מכשיר הגריל על טמפרטורה HIGH, לשתי דקות בלבד, ומקבלים פיתה תפוחה וטרייה.

ועכשיו לעיקר – הבשרים

אם אתם כבר מכירים את מכשיר הגריל, אתם יודעים שהוא מקבל אליו כל בשר באהבה, לרבות בשר קפוא. אתם יכולים להכין פרגיות, סטייקים, צלעות, המבורגר, נקניקיות, באמת הכל. אבל הפעם, אנחנו חייבים לדבר על הכי ישראלי שיש – הקבב.

 

איך מכינים?

לוקחים חצי קילו בשר טחון (ומבקשים מהקצב להוסיף שם גם איזה 50 ג’ של שומן בקר או כבש, להוסיף עסיסיות וטעם), ומניחים בקערה, שיגיע לטמפרטורת החדר. בינתיים, במחבת קטנה מטגנים בצל שלם, קצוץ, עד שהוא רך ושחום. הרבה אנשים מדלגים על השלב הזה ושמים בתוך הקציצה בצל חי, אבל תסמכו עלינו: בצל מטוגן ומקורמל הולך לעשות את כל ההבדל. אל תערובת הבשר מוסיפים המון פטרוזיליה קצוצה דק, תבלינים ואת הבצל המטוגן, אחרי שמעט התקרר. התבלינים שאנחנו ממליצים עליהם זה מלח, פלפל שחור גרוס, קצת כמון, קצת כורכום, קצת פפריקה מתוקה בשמן, ואם אתם בעניין, גם חצי כפית של אבקת שום. מערבבים את התערובת היטב, עד שרואים שהחלבון מתחיל להתפרק (אתם תראו מעין חוטים לבנים שמחברים את המסה כמו דבק – זה השלב הנכון!), קורצים כדורי פינג פונג קטנים, מקבבים, משטחים מעט ומניחים על מגש.

 

מחממים את הנינג’ה, מניחים על מצב גריל וצולים בין 8 ל-10 דקות, כאשר אחרי 4-5 דקות עוצרים והופכים את כל הקבבים לצד השני, לצלייה אחידה יותר. מגישים עם הפיתות הטריות וסלט החצילים ו… מי בכלל זוכר שאין לכם גינה?

חוגגים יום העצמאות בלי גינה או מרפסת עם הנינג'ה גריל

המתכונים שלנו

שריג אלקטריק

תודה! הפרטים נקלטו בהצלחה