אנא סובבו את הטלפון שלכם.

שירות ואחריות
למעלה מ-40 שנה

באנר שירות ואחריות למעלה מ-40 שנה
מגזין שריג

המתכון לפלאפל המושלם

המאכל הכי ישראלי והכי קלאסי שיש – פלאפל. כדורי חומוס עם ירק אווריריים ומטוגנים, שכובשים לבבות בכל רחבי העולם.
המאכל הכי ישראלי והכי קלאסי שיש – פלאפל. כדורי חומוס עם ירק אווריריים ומטוגנים, שכובשים לבבות בכל רחבי העולם.

פלאפל זהו מאכל צמחוני (ואפילו טבעוני), מורכב מחומרי גלם בסיסיים ופשוטים שזמינים לאורך כל השנה, ולא דורש המון מאמץ – אפשר להכין אותו בכל מקום ובכל זמן, לתת לו פרשנויות ולקחת אותו לכל כיוון שאתם אוהבים.

מתכונים רבים יש לפלאפל, אמנם לעיתים הסוד בהכנת כדורי פלאפל לא טמון במרכיבים, אלא באופן ההכנה. יצאנו למסע בעקבות הפלאפל המושלם ואספנו לכם את כל הטיפים המעולים להכנת פלאפל שתתאהבו בו בביס הראשון – פשוט, קריספי ומלא בטעמים.

הכינו מעבד מזון או קוצץ מזון שהלהבים החדים שלו יסייעו לקציצה מדוייקת של החומוס ולא יביאו למעיכה של הגרגירים (עניין החשוב לטובת פלאפל אוורירי), סיר עם שמן עמוק וידיים מלאות באהבה.

מה צריכים?

  • גרגירי חומוס (שניתן להחליף אותם בכמעט כל קטנית מושרית אחרת)
  • חצי צרור כוסברה
  • חצי צרור פטרוזיליה
  • פפריקה מתוקה
  • כמון
  • מלח
  • שמן

איך מכינים? הטיפים –

  1. השריית גרגרי החומוס – חשוב להשרות אותם לילה קודם ההכנה, כדי שיתרככו ויתמלאו בנוזלים. בגלל שגרגרי החומוס מכפילים את נפחם, שימו לב שאתם משרים אותם בהרבה מים.
  2. טחינת הגרגירים – לאחר לילה שהשרינו את הגרגירים, הם צריכים להיטחן טוב-טוב, לכן חשוב שקוצץ המזון שלכם יספק ביצועים חזקים – עד שמגיעים לרמת טחינה של בורגול דק. בשלב זה, מוסיפים את הכוסברה והפטרוזיליה, שהם לא חובה אבל מוסיפים המון טעם, וטוחנים שוב.

* ניתן להוסיף אילו עשבים שאתם אוהבים כמו נענע, בצל ירוק, עירית וכל העולה על רוחכם.

  1. תיבול – מוסיפים את הפפריקה והכמון, וגם כאן, אפשר לקחת את התיבול לכיוונים שאתם אוהבים, עם תוספות כמו כורכום, זרעי כוסברה, בהרט ונוספים.
  2. יצירת התערובת – זהו שלב חשוב מאוד בהכנה, כאשר לאחר הטחינה של המרכיבים במעבד המזון, עד קבלת מרקם אחיד, כדאי ללוש את התערובת עם הידיים למשך כ-3 דקות. הלישה הידנית מסייעת לשחרור חלבונים מגרגרי החומוס, שעוזרים לתערובת להתאחד ולהחזיק את עצמה יציבה, וכך יצאו לכם כדורים יפים וטובים.

* כדי לבדוק אם התערובת שלכם מוכנה לטיגון, צרו ממנה כדור קטן והחזיקו אותו בשתי אצבעות – אם מחזיק, הוא מוכן ומזומן. אם לא מחזיק, המשיכו ללוש עוד קצת את התערובת.

  1. טיגון – את השלב הזה ניתן להמיר גם באפייה, אך פלאפל מקורי נעשה בטיגון. מרטיבים את הידיים היטב, בין כל כדור וכדור, יוצרים את הכדור עם הידיים ומכניסים לטיגון למשך כ-3 דקות.
  2. הגשה – אין כמו פלאפל בפיתה טובה, עם טחינה ניגרת וסלט ירקות מרענן. תוכלו להגיש עם כל מה שאתם אוהבים, רק אל תשכחו להכין הכל מראש וליהנות ממנה אסלית מעולה!
הכנת פלאפל
שריג אלקטריק

תודה! הפרטים נקלטו בהצלחה

אפשר להציע לכם חברות?

הירשמו עכשיו למועדון שלנו ותיהנו
מ-5% הנחה על כל מוצרי שריג!

* ללא כפל מבצעים והנחות אשר קיימים באתר