אנא סובבו את הטלפון שלכם.

שירות ואחריות
למעלה מ-40 שנה

באנר שירות ואחריות למעלה מ-40 שנה
מגזין שריג

המדריך המלא לבחירת כלי בישול

כולם מספרים לבשלן הביתי שכדי להפוך למומחה אמיתי הוא צריך לאתגר את עצמו עם מתכונים מעוררי השראה וכדי שהמתכון ייהפך לתבשיל טעים מומלץ להשתמש ברכיבים איכותיים ,לא להתפשר על פחות מהירקות ועשבי התיבול הטריים ביותר שיש. אבל על אחד הגורמים הכי הכי קריטיים שיהפכו את התבשיל לטעים במיוחד, אף אחד לא ממש מדבר...וזה כמובן כלי הבישול בו משתמשים.
כולם מספרים לבשלן הביתי שכדי להפוך למומחה אמיתי הוא צריך לאתגר את עצמו עם מתכונים מעוררי השראה וכדי שהמתכון ייהפך לתבשיל טעים מומלץ להשתמש ברכיבים איכותיים ,לא להתפשר על פחות מהירקות ועשבי התיבול הטריים ביותר שיש. אבל על אחד הגורמים הכי הכי קריטיים שיהפכו את התבשיל לטעים במיוחד, אף אחד לא ממש מדבר...וזה כמובן כלי הבישול בו משתמשים.

גם אם קטפת את הירקות הטריים ביותר הישר מהשדה , השקעת בדג טרי או נתח בשר איכותי מהקצב ועשית הכל בול לפי המתכון של סבתא שלך , עם טאץ עדכני משלך, מה יבטיח שהאורז יצא אחד אחד?מה יבטיח שכל הקציצות יתבשלו באופן אחיד כולל אלו שנמצאים בצדדים? ומה יבטיח שבישול הקדרה יהפוך למנה מופלאה עם טעמים עמוקים ולא לעיסה דביקה?

אז מה הפתרון? הסיר / המחבת הנכונים!

לכל תבשיל יש סיר שהופך אותו מאוסף רכיבים איכותיים לתבשיל שקוצר מחמאות.
סוג המתכת, איכותו, עובי היציקה, יכולת הולכה ופיזור החום, הגודל, המבנה, סוג הציפוי ועמידותו-
לכולם השפעה רבה על תהליך הבישול שיכתיב את התוצאה הסופית ויאפשר לאוכל להגיע לטעם המושלם.

כלי הבישול הוא לא רק כלי בתהליך הבישול, הוא חלק מהמתכון!

הגיע הזמן לתת לסיר את הכבוד הראוי לו בתהליך הבישול!
יש לו חלק מרכזי בהצלחת המתכון, לא פחות מהתיבול הנכון, מהרכיבים הטריים, ומהטאץ האישי.
כשאנחנו מתכננים בישול מסוים אנחנו צריכים לקחת בחשבון שלושה דברים חשובים:
1. האם התבשיל שאנחנו מתכננים מצריך בישול ארוך בטמפרטורה נמוכה.
2. האם אנחנו מתכננים לבשל כמות לכמות גדולה של אנשים? אם כך אנחנו צריכים כלי בישול גדול אבל ללהבה בכיריים שלנו יש גודל נתון, אז איך נבטיח שהחום יגיע לכל התבשיל?
3. האם התבשיל מצריך בישול קצר בטמפרטורה גבוהה?

לכן, צריך שהסיר יהיה מותאם למתכון אותו נבחר להכין.

זמן הבישול –

ככל שמשתמשים בטמפרטורה ובכמות מים קטנה יותר – כך הבישול איכותי יותר. לדוגמא, לצורך הכנת קציצות אנו אמורים לשים כמות מסויימת של רוטב ולבשל, אם הסיר לא איכותי או לא מותאם לבישול כזה, ייווצר מצב בו הקציצות לא יתבשלו מספיק טוב ולמרות המאמצים שלנו- התבשיל ייכשל או יהיה פחות טעים ממה שתוכנן.

טמפרטורה –

הטמפרטורה צריכה להיות מותאמת לכל מתכון.  ברוב התבשילים שאנו מכינים מצד אחד צריך לבשל את המאכל שבסיר ומצד שני לא לייבש אותו (דג לדוגמה) ולכן צריך כלי שיודע להעביר את החום בצורה נכונה ולא לייבש את המזון.

אם רוצים להכין חביתה במידה והמחבת דקה אין בידוד והמעבר של החום הוא מהיר מאד. צריך להשתמש במחבת עם עובי תחתית 5 מ”מ (אופטימלי), המעבר של החום הוא לא לתבשיל אלא לכלי שסופח אליו את החום ורק לאחר מכן מועבר לתבשיל. היתרונות הן שבכלי שהוא עבה ניתן להשתמש במעט שמן והוא שומר על עסיסיות המזון.

כאשר המחבת דקה רק מרכז המאכל מתבשל, והבישול לא איכותי, או שמבשלים יותר מידי והמרכז נשרף והתבשיל בדפנות לא מתבשל. ברגע שמשתמשים בכלי יציקת אלומיניום בעובי של 5 מ”מ המוליכות עוזרת להעביר את החום לכלל הסיר (במידה ויש חומר יצוק), הטמפ’ החמה עוברת באופן יחסי באחידות  עדיף לקחת כלי יציקת אלומיניום איכותית מתאים על מנת שהבישול יהיה איכותי.

מחבת מורפי ריצ'רדס

אורז

נבשל בסיר גבוהה מיציקת אלומיניום עם תחתית עבה , וציפוי NON STICK איכותי , מה שיבטיח אורז אחד אחד , שלא ידבק לתחתית הסיר.

קציצות ברוטב

נבשל בסוטז (סיר נמוך) רחב (תלוי בכמות הקציצות). מצד אחד אנחנו צריכים טמפרטורה לא גבוהה כדי שהרוטב לא יישרף, ומצד שני זמן בישול ארוך כדי שיתקבל טעם עשיר ושכל הקציצות יתבשלו באופן אחיד.

לתבשילים נבחר בסוטז יציקת אלומיניום עם מוליכות חום גבוהה ותחתית עבה כדי שיבודד את החום כך שהרוטב לא יישרף אבל הכלי יעביר את החום בצורה המיטבית לתבשיל וכל הקציצות יתבשלו באופן אחיד (לא ייוצר מצב שהקציצות במרכז שקרובות יותר ללהבה יתבשלו יותר מידי ויתייבשו , והקציצות המרוחקות יהיו טפלות).

עוף/בשר עם תוספות

אם מדובר בכמות שאינה גדולה עדיף להשתמש בסיר גבוהה (בישול בקומות).

אם הכמות היא גדולה עדיף להשתמש בסוטז העשוי מיציקה כך שנוכל לפרוס יותר נתחי בשר ובשל מוליכות החום נקבל בישול אחיד בזמן קצר.

צליה

האם אנחנו רוצים לצלות נתח בשר שיהיה צלוי מבחוץ ואדמדם בפנים? לתבשיל כזה נשתמש במשטח צליה (פלנצ’ה) או מחבת גריל שיכולה להגיע לטמפרטורה גבוהה מהר עם חריצי הגבהה כדי שהצלייה תהיה מחריצי ההגבהה והנתח לא יתבשל מהמשטח ומהנוזלים של הבשר מה שיבטיח שהתבשיל יצלה מבחוץ ולא יתבשל מבפנים.

קציצות עם רוטב בסיר

מרק

הוא תבשיל שכמעט כולו עשוי נוזלים ואין צורך לצמצם אותו ואין משמעות למוליכות החום בסך הכל צריך להביא לרתיחה. בישול מרק מומלץ לעשות בכלי מנירוסטה.

ככלל תבשילים המצריכים צמצום בדרך כלל מומלץ להשתמש בכלי מיציקה עם תחתית עבה לפיזור החום וציפוי NON STICK עמיד.

שמירה על ערכים תזונתיים 

כדי לשמור על הערכים התזונתיים בתבשיל רצוי לבשל בטמפ’ נמוכה יותר ועוזרת לשמור על הערכים התזונתיים.

כלי בישול עם ציפוי NON STICK 

לציפוי שתי מטרות : לבודד בין האלומיניום לאוכל ובנוסף למנוע הידבקות של המזון לתחתית הכלי.

החשש של הצרכנים הוא מציפויים שמכילים כימיקלים. קיימים יצרנים שכדי לייצר ציפוי חזק משתמשים בכימיקלים שעלולים לשחרר רעלים למזון בטמפרטורה גבוהה.

חברות בינלאומיות משתמשות בציפויים של יצרנים אירופאיים שעומדים בתקנים מחמירים של כימיקלים כגון צבע, עופר וקדמיום.

ככלל עדיף לקנות מוצרים ממותגים בינלאומיים שם יש השקעה במחקר ופיתוח ואין פשרות בכל הנוגע לשמירה על הבריאות של הצרכן ועומדים בתקנים המחמירים ביותר.

לרכישת כלי בישול לחצו כאן

המוצרים שאתם חייבים להכיר

המתכונים שלנו

שריג אלקטריק

תודה! הפרטים נקלטו בהצלחה

אפשר להציע לכם חברות?

הירשמו עכשיו למועדון שלנו ותיהנו
מ-5% הנחה על כל מוצרי שריג!

* ללא כפל מבצעים והנחות אשר קיימים באתר