אנא סובבו את הטלפון שלכם.

שירות ואחריות
למעלה מ-40 שנה

באנר שירות ואחריות למעלה מ-40 שנה
מגזין שריג

3 מתכונים משוגעים לאוזני המן שכנראה לא טעמתם!

אם אתם מאלו שמחכים כל השנה לחג פורים כדי להכין אוזני המן נימוחות ומפנקות, אתם ממש לא רוצים לפספס את הגרסאות המשוגעות שלנו שתרצו להכין לאורך כל השנה!
אם אתם מאלו שמחכים כל השנה לחג פורים כדי להכין אוזני המן נימוחות ומפנקות, אתם ממש לא רוצים לפספס את הגרסאות המשוגעות שלנו שתרצו להכין לאורך כל השנה!

העוגייה שהתחפשה למשלוח מנות – מתכונים לאוזני המן במילוי ממתקים אהובים

אחד הדברים שאנחנו הכי אוהבים זה קיצורי דרך במטבח, ואת הקיצור הזה אנחנו אוהבים במיוחד; במקום להכין מילוי ייעודי ומושקע לאוזן המן, אנחנו ממלאים אותה בממתק אהוב, וכך מכניסים את משלוח המנות ישירות לתוך העוגייה. אז מה אנחנו צריכים?

לבצק הקלאסי:

  • 300 ג’ חמאה רכה
  • 150 ג’ אבקת סוכר
  • 3 חלמונים
  • 400 ג’ קמח

זה בצק קל ופשוט. את החמאה הרכה והסוכר מכניסים למיקסר ומעבדים כמה דקות עד שהחמאה הופכת תפוחה ואוורירית וצבעה מבהיר מעט. מוסיפים את החלמונים ומערבלים לדקה או שתיים נוספות עד לאיחוד, ואז מוסיפים את הקמח ומקפלים אותו פנימה בעדינות. חשוב לא לעבד את הבצק יתר על המידה לכן ברגע שהקמח נטמע כולו, מפסיקים לערבב. עוטפים את כדור הבצק בניילון נצמד ומניחים במקרר לשעתיים.

לאחר שעתיים חוצים את הבצק לשני חצאים, ומרדדים כל חצי על משטח מקומח לעובי הרצוי. אם אתם אוהבים עוגייה עבה אז חצי סנטימטר עובי יהיה מצוין. אם אתם מעדיפים עוגייה דקה יותר עם יותר מילוי, רדדו מעט יותר דק, רק קחו בחשבון שברידוד דק לפעמים קשה יותר לקפל את העוגייה לצורת האוזן המסורתית.

קחו קורצן (ואפילו כוס רגילה עם פתח רחב) וקרצו עיגולים בבצק המרודד. עכשיו מגיע החלק הכיף – במרכז העיגול מניחים קובייה מכל ממתק שאתם אוהבים! קוביית פסק זמן, חצי “טעמי”, MARS, TWIX, כוס ממתק חמאת בוטנים של REESES, כדור פררו רושה – ממש הכל. מקפלים 3 קצוות של הבצק כלפי מעלה וצובטים ליצירת צורת המשולש, והעוגיות מוכנות לתנור! אופים בתנור מחומם ל-175 מעלות, בערך 13 דקות, עד שהעוגייה זהובה מעט מבחוץ, אבל לא שחומה.

אוזני המן מלוחות עם גבינת שמנת וריבת בצל

המתוק שהתחפש למלוח – מתכון לאוזני המן מלוחות עם גבינת שמנת וריבת בצל

אם בא לכם להפתיע את כל מי שיקבל מכם משלוח השנה, אתם חייבים להכין את העוגייה הבאה. היא נימוחה, חמאתית, מלוחה, ותסמכו עלינו – אי אפשר להפסיק לאכול. את הבצק מכינים באותו באופן, רק שמורידים את אבקת הסוכר ומוסיפים כפית מלח ו-50 ג’ קמח. אם בא לכם להתפנק, הוסיפו גם 50 ג’ של פרמזן מגורד לתוך הבצק בשלב הכנסת הביצים.

להכנת ריבת הבצל:

  • 5 יחידות של בצל (עדיף בצל סגול)
  • כוס יין אדום
  • חצי כוס סוכר חום
  • חומץ בלסמי

את הבצל מקלפים ופורסים לרצועות דקות. בסיר מחממים 2 כפות שמן קנולה ומוסיפים את הבצל. מטגנים במשך כמה דקות עד שהבצל מתחיל להשחים. מוסיפים לסיר כוס יין אדום, חצי כוס סוכר ו-3 כפות של חומץ בלסמי. מביאים את הכל לרתיחה ואז מנמיכים את האש ומבשלים על אש נמוכה למשך שעה כאשר כל רבע שעה בערך מערבבים.

אחרי שריבת הבצל מתקררת לגמרי, מרדדים וקורצים את הבצק כמו במתכון הקודם, ואז מניחים חצי כפית גבינת שמנת במרכז העיגול וחצי כפית של ריבת הבצל. צובטים לאוזן ואופים באותו האופן עד להזהבה. אלה עוגיות שהן טעימות מאד גם כאשר הן קרות!

אוזן המן פאי פקאן

העוגייה שהתחפשה לקינוח – מתכון לאוזן המן פאי פקאן

פאי פקאן זה אחד הקינוחים האהובים שיש ולא תאמינו כמה טוב הוא הופך להיות בתוך אוזן המן. היכונו להתמכר.

למילוי:

  • 100 ג’ פקאן קצוץ
  • 30 ג’ חמאה
  • 2 כפות דבש
  • 50 ג’ סוכר חום בהיר
  • כף שמנת מתוקה
  • מלח

בסיר קטן מניחים חמאה וסוכר עד שהחמאה נמסה לגמרי, על להבה נמוכה-בינונית. מוסיפים 2 כפות גדושות של דבש וכף שמנת מתוקה, ואז מוסיפים גם קורט עדין של מלח (לא לפחד, זה מוסיף המון!). מבשלים 2-3 דקות עד שכל התערובת מבעבעת ומוסיפים את אגוזי הפקאן הקצוצים. מורידים מהאש ומערבבים היטב. מניחים בקערה להצטננות מלאה. לאחר שהמילוי קר, מרדדים וקורצים את הבצק. מניחים במרכז כל עיגול כפית של מילוי, מקפלים לאוזן ואופים כמו בהוראות הקודמות. שימו לב לא לאכול את העוגיות חמות מהתנור כי הקרמל שנוצר ממש ממש רותח!

בתאבון וחג שמח!

המתכונים שלנו

שריג אלקטריק

תודה! הפרטים נקלטו בהצלחה

אפשר להציע לכם חברות?

הירשמו עכשיו למועדון שלנו ותיהנו
מ-5% הנחה על כל מוצרי שריג!

* ללא כפל מבצעים והנחות אשר קיימים באתר